MAPA
LEGENDA:
budynek a |
parter |
o biuro podawcze, o kasa, o dział statystyki medycznej i dokumentacji chorych, o sale szkoleniowe |
i piętro |
o bhp, o dział organizacji i zarządzania personelem, o dział eksploatacyjno-techniczny, o dział zamówień publicznych i zaopatrzenia |
|
ii piętro |
o dział ekonomiczno-finansowy, o kancelaria/sekretariat o dyrekcja |
|
budynek b |
parter |
o oddział DETOKSYKACYJNY |
i piętro |
o oddział dzienny psychiAtryczny dla dorosłych „Aleksandrowska” |
|
ii piętro |
o wolu, o rzecznik praw pacjenta |
|
pawilon iii |
parter |
o poradnia zdrowia dla dziEci, o oddział dzienny psychiAtryczny dla dzieci, o oddział psychiAtryczny dla dzieci |
i piętro |
o oddział psychiAtryczny dla dzieci |
|
pawilon vii |
parter |
o oddział psychiatrii sądowej |
i piętro |
o oddział psychiatrii sądowej |
|
ii piętro |
o oddział psychiatrii sądowej |
|
pawilon viii |
parter |
o oddział psychogeriatryczny |
i piętro |
o oddział psychogeriatryczny „C” |
|
pawilon ix |
parter |
o opip |
i piętro |
o oddział psychiatryczny DLA MŁODZIEŻY |
|
pawilon x |
parter |
o izba przyjęć, o czp łódź bałuty punkt koordynacyjny i poradnia, o apteka |
i piętro |
o czp łódź bałuty oddział PSYCHIATRYCZNY |
|
ii piętro |
o oddział psychiatryczny „e” |
|
pawilon xi |
parter |
o oddział psychiatryczny „f” – klinika psychiatrii um w łodzi, o oddział psychiatrii sądowej |
i piętro |
o oddział psychiatryczny „f” – psychiatrii um w łodzi, |
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana bez zbędnej zwłoki w sposób zapewniający zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Dokumenty można otrzymać do wglądu na miejscu, w umówionym terminie lub wnioskować o sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii.
- Kopie dokumentów sporządzane są na pisemną prośbę Pacjenta, osoby przez niego upoważnionej lub instytucji uprawnionej.
- Prośbę można złożyć osobiście lub wysłać pocztą na adres Szpitala lub też przesłać droga mailową na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - Oryginał i kopie dokumentów wydawane są Pacjentowi, przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta, albo osobie upoważnionej do ich odbioru, po okazaniu przez nich dowodu tożsamości.
- Dokumenty sporządzane są na koszt wnioskodawcy, należna opłata jest pobierana przy ich wydawaniu. Możliwe jest także przesłanie dokumentów drogą pocztową.
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej:
Zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, Procedurą Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością nr P-02/10 z dnia 17.04.2015 r. w sprawie udostępniania i obiegu dokumentacji medycznej i udzielanie informacji dotyczącej pacjentów oraz komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 10 listopada 2021 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w trzecim kwartale 2021 r., od dnia 1 stycznia 2022 r. obowiązują następujące opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej:
- jedna strona wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – 11,31 zł brutto, w tym podatek VAT,
- jedna strona kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – 0,40 zł brutto, w tym podatek VAT,
- udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – 2,26 zł brutto, w tym podatek VAT.
Udostępnienie dokumentacji po raz pierwszy jest bezpłatne.
CO ZABRAĆ DO SZPITALA?
Szanowny Pacjencie, zależy nam aby Twój pobyt w szpitalu był jak najbardziej komfortowy i oparty na wzajemnym zaufaniu . Z naszej strony pragniemy by wszystkie procedury z nim związane przebiegały w sposób czytelny i oczywisty. Dlatego w celu usprawnienia niezbędnych formalności, prosimy o zapoznanie się z informacjami zawartymi w tej zakładce.
Niezbędne dokumenty:
Aby dokonać weryfikacji ubezpieczenia w systemie eWUŚ, konieczny jest nr PESEL.
Miej przy sobie dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).
Osoby, które w rejestracji otrzymają informację, że w systemie eWUŚ NFZ nie potwierdza ich uprawnień do świadczeń, a są pewne, że mają do nich prawo, zobowiązane są złożyć oświadczenie o swoim prawie do świadczeń lub okazać się dokumentem potwierdzającym ubezpieczenie.
Dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń zdrowotnych może być:
- Dla osoby zatrudnionej na podstawie umowy o pracę:
- druk ZUS RMUA wydawany przez pracodawcę,
- aktualne zaświadczenie z zakładu pracy,
- legitymacja ubezpieczeniowa wraz z aktualnym wpisem i pieczątką.
- Dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą:
- druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego,
- aktualny dowód wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne.
- Dla osoby ubezpieczonej w KRUS:
- zaświadczenie lub legitymacja KRUS aktualnie podstemplowane,
- dowód wpłaty ostatniej składki na ubezpieczenie społeczne.
- Dla emerytów i rencistów:
- legitymacja emeryta lub rencisty,
- aktualny odcinek emerytury lub renty.
- Dla osoby bezrobotnej:
- aktualne zaświadczenie z Urzędu Pracy o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego.
- Dla osoby ubezpieczonej dobrowolnie:
- umowa zawarta w NFZ i dokument ZUS potwierdzający zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego wraz z aktualnym dowodem opłaty składki.
- Dla członka rodziny osoby ubezpieczonej:
- dowód opłacenia składki zdrowotnej przez osobę, która zgłosiła członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
- aktualne zaświadczenie wydane przez pracodawcę,
- zaświadczenie z KRUS o ubezpieczeniu członków rodziny,
- legitymacja rodzinna z wpisanymi danymi członków rodziny wraz z aktualną dat i pieczątką zakładu pracy lub ZUS,
- legitymacja emeryta lub rencisty z wpisanymi członkami rodziny wraz z aktualnym odcinkiem emerytury lub renty,
- W przypadku członków rodziny- dzieci, które ukończyły 18 rok życia (np. uczniowie i studenci), dodatkowo należy przedstawić dokument potwierdzający fakt kontynuacji nauki (do 26 roku życia) lub dokument potwierdzający znaczny stopień niesprawności.
Dla osoby ubezpieczonej w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu:
- poświadczenie wydane przez NFZ - w przypadku zamieszkiwania na terenie RP (formularze serii E),
- karta EKUZ lub certyfikat karty zastępujący wydany przez inny niż Polska kraj członkowski UE lub EFTA - w przypadku pobytu na terenie RP
Konieczne przedstawienie dokumentu w celu wykonania kserokopii:
- w przypadku ubezpieczenia na podstawie art. 2 ust.1 pkt 2 ustawy o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych ( zgoda wójta/ burmistrza), konieczne okazanie dokumentu w celu wykonania kserokopii.
W przypadku przyjęcia w stanie nagłym brak ubezpieczenia NIE JEST podstawą odmowy udzielenia świadczenia. W przypadku, gdy konieczna jest weryfikacja ubezpieczenia za pomocą dokumentów papierowych, a pacjent nie posiada ich w chwili przyjęcia, ma prawo taki dokument przedstawić w innym czasie:
- nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia,
- lub w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia.
Brak możliwości zweryfikowania ubezpieczenia może skutkować obciążeniem pacjenta kosztami udzielonego świadczenia!
Koniecznie zabierz ze sobą:
- skierowanie do szpitala (jeśli posiadasz – nie jest niezbędne),
- posiadane wyniki badań dodatkowych,
- rzeczy osobiste (koszula, piżama, szlafrok, obuwie domowe, przybory toaletowe, ręcznik).
Szanowny Pacjencie prosimy o przemyślany dobór rzeczy, które będą dla Ciebie niezbędne podczas pobytu szpitalu, zalecamy – o ile to możliwe – nie zabierać rzeczy drogocennych i wartościowych oraz większych sum pieniędzy na oddział.
Zachęcamy do pozostawienia w bezpłatnym depozycie dokumentów osobistych oraz rzeczy wartościowych funkcjonującym w Szpitalu.
ODWIEDZINY
Możliwość pobytu rodziny i bliskim z pacjentem ułatwia adaptację pacjenta w środowisku szpitalnym.
W Szpitalu odwiedziny pacjentów odbywają się zgodnie z regulaminami wewnętrznymi oddziałów.
Nie zaleca się odwiedzin pacjenta przez dzieci poniżej 10 roku życia.
W Szpitalu może zostać wprowadzone ograniczenie odwiedzin odnośnie liczby i godzin, w uzasadnionych przypadkach.
W przypadku sal wieloosobowych, odwiedziny muszą uwzględniać prawo innych pacjentów do zachowania prywatności i intymności.
Przypominamy o obowiązku noszenia maseczek w pomieszczeniach zamkniętych!
WSPARCIE
Opieka duszpasterska
Pacjenci mają możliwość korzystania z opieki duszpasterskiej i realizacji potrzeb religijnych zgodnie ze swoimi przekonaniami.
Na terenie parku otaczającego Szpital funkcjonuje świątynia wyznania rzymskokatolickiego Matki Bożej Nieustającej Pomocy.
Pacjenci mogą uczestniczyć:
Msze Święte w dni powszednie o godz. 7:00, 18:00
Msze Święte w niedziele i święta o godz. 8:00, 10:00, 11:30, 16:30
W Szpitalu działa Kapelan ks. kan. Ryszard Szmist.
Zasady przyjęcia i pobytu
Przyjęcia odbywają się w trybie planowym – w terminie uzgodnionym z Pacjentem lub jego Opiekunem oraz w trybie nagłym – bez wcześniejszego uzgodnienia (bez skierowania), jeżeli stan zdrowia wskazuje na konieczność hospitalizacji (ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia podejmuje Lekarz Dyżurny Izby Przyjęć).
Pierwszy kontakt z Pacjentem następuje w Izbie Przyjęć (pawilon X, parter) – tel. 42 71 55 898, 42 71 55 501, która czynna jest całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY POBYTU PACJENTA W ODDZIALE SZPITALNYM
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z przepisami Narodowego Funduszu Zdrowia podczas pobytu w oddziale szpitalnym Pacjent nie może korzystać w innym zakładzie opieki zdrowotnej z porad lekarza rodzinnego i porad lekarza specjalisty. Nie można więc w tym czasie pobierać recept, zleceń na środki ortopedyczne i pieluchomajtki ani korzystać z konsultacji.
POSIŁKI
Szanowni Pacjenci, informujemy, że posiłki na oddziałach wydawane są w godzinach:
ŚNIADANIE - 08.30 – 09.30
OBIAD - 12.30 – 13.00
KOLACJA - 17.30 – 18.00