CENTRUM ZDROWIA PSYCHICZNEGO ŁÓDŹ GÓRNA


Z dniem 7 października 2022 r. rozpoczyna działalność Centrum Zdrowia Psychicznego (CZP) dla mieszkańców Łódź-Górna utworzone w oparciu o Narodowy Program Zdrowia Psychicznego, zgodnie z Rozporządzeniem MZiOS z dnia 27.04.2018 r. w sprawie programu pilotażowego w centrach zdrowia psychicznego. Celem pilotażu jest przetestowanie środowiskowego modelu psychiatrycznej opieki zdrowotnej.


Centrum Zdrowia Psychicznego Łódź-Górna będzie oferowało kompleksową pomoc psychiatryczną, psychologiczną oraz psychoterapeutyczną w ramach świadczeń finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.


Do Centrum może zgłaszać się każda osoba zamieszkała na obszarze dzielnicy Łódź-Górna, która znajduje się w kryzysie psychicznym, jak również zaniepokojeni jej stanem zdrowia krewni/osoby trzecie. Dla zgłaszającego się pacjenta zostaną opracowane indywidualne, dopasowane do potrzeb plany terapii, a w przypadkach pilnych zostanie uzgodniony termin uzyskania niezbędnego świadczenia nie później niż 72 godziny od zgłoszenia.

W celu ułatwienia pacjentom skorzystania z właściwej pomocy uruchomiono adekwatną strukturę organizacyjną, na którą składają się:

  • działający w ramach Poradni Zdrowia Psychicznego Punkt Zgłoszeniowo-Koordynacyjny (PZK) czynny w dni robocze w godzinach 8.00-18.00,
    i Oddział Dzienny oraz Zespół Leczenia Środowiskowego
    zlokalizowane w Łodzi, ul. Sieradzka 11,

  • Centrum Medyczne REMEDIUM przy ul. Dąbrowskiego 15b, Łódź, tel. 42 230 91 28 - świadczenia w Poradni Zdrowia Psychicznego

  • Poradnia ADAMED przy ul. Paderewskiego 11, Łódź, tel. 42 640 37 37/38 - świadczenia w Poradni Zdrowia Psychicznego

  • Fundacja UWOLNIENIE przy ul. Płaska 4, tel. 42 300-10-62 - świadczenia w Poradni Zdrowia Psychicznego



    PZK jest miejscem, do którego powinna się zgłosić każda osoba zamieszkała na obszarze dzielnicy Łódź-Górma, która znajduje się w kryzysie psychicznym, jak również zaniepokojeni jej stanem zdrowia krewni/osoby trzecie. Do PZK można zgłaszać się osobiście bądź kontaktować się telefonicznie w celu uzyskania wstępnej informacji dotyczących możliwości leczenia i uzyskania pomocy. Pracownik PZK, po przeprowadzeniu wywiadu i dokonaniu wstępnej analizy potrzeb zdrowotnych pacjenta, określi wstępny plan postępowania oraz w razie potrzeby - ustali termin udzielenia kolejnego świadczenia.